Často kladené otázky

Počas nášho fungovania nám už prišlo niekoľko desiatok mailov, v ktorých sa pýtate na rôzne otázky v súvislosti s našou službou. Vyberáme niekoľko najčastejších otázok, ktoré by mohli zaujímať každého, kto má záujem o odchyt domén.

Zaregistrovali ste doménu, ktorú som zabudol predĺžiť. Čo mám robiť?
Žiaľ, ak sme doménu úspešne registrovali pre nášho zákazníka, je už na získanie domény neskoro. Môžete skúsiť kontaktovať nového majiteľa a dohodnúť sa s ním na odkúpení domény. Keďže po odchyte už nie je možné vstúpiť do aukcie, odporúčame zadať odchyt kedykoľvek pred odchytom. Takto máte istotu, že v prípade že sa nám doménu podarí získať, budete prizvaný do aukcie.

Doména je v stave DOM_DEL, u Vás v zozname ju však nevidím. Prečo?
K podobným anomáliam dochádza v prípade, že doména neabsolvovala štandardný životný cyklus, prípadne bol niektorý zo stavov skrátený akciou držiteľa alebo registrátora. Typicky nám teda chýbajú v zoznamoch domény, ktoré boli zmazané formulárom F12. Ide o situáciu, ktorá by sa eventuálne dala riešiť, ale nemáme to v pláne, keďže onedlho SK-NIC prejde na nový systém správy domén.

Prečo cena domény nezodpovedá cenníkovej cene za odchyt?
Ak bolo záujemcov o doménu viac, doména je vydražená v aukcii. Znamená to, že cena, ktorú vidíte na stránke aukcie je aktuálne najvyššie prihodenie, nie cenníková cena (na ktorej sa začína dražiť).

Môžem sa spoľahnúť, že doménu odchytíte?
Nie, na 100% vám odchyt nezaručíme z princípu fungovania registrácie domén. Ak vám niekto garantuje odchyt na 100%, ide o zavádzajúce tvrdenie.

Doménu ste neodchytili. Čo mám robiť?
Žiaľ, aj táto situácia občas nastane. Robíme pre vás maximum, občas sa nám to však nepodarí. Môžete počkať, či doména nebude zmazaná opäť (nový majiteľ za ňu nezaplatí), prípadne môžete skúsiť kontaktovať nového majiteľa a skúsiť od neho doménu odkúpiť.

Nenašli ste odpoveď na Vašu otázku?

Ak ste nenašli informácie, ktoré ste hľadali, môžete nám poslať svoju otázku a my sa Vám pokúsime čo najskôr odpovedať.